BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, July 6, 2009

kelate trip..



ni gambar ky tepi pantai terengganu. botol and penutup botol arak merata tempat..



memang brseronok berjalan-jalan.mulanye x rancang pun nk pi kelate. asalnya rancangan nk pi terengganu je. ramai org tanye wat pe pi terengganu??ade yang berpendapat ako nk pi umah Asmaa tapi sebenarnya ako nk lawat awe and sambil tu jalan2 kt sane. so hari khamis kami pi la kelate. ingat nk pi umah kak yan tapi kak yan x der. dia pi KL. katanya ada urusan pasal czech. x pe la..terus ke kelate. kt kelate kami bermalam di rumah awe kat kota bharu.


kt kelate jalan2 ngan jak, tihi, qori and awe. pi umah qori and i have been amazed by his house. cantik haram umah dia. then pi umah aizan. kt umah aizan makan lauk kampung. kat situ ako try mkn budu. then nk jadikan cite, ironinya ade ke patut bila aizan hidang budu, qori pi tanye ako "yg ni budu ke"..hahahah...sepatutnya ako yg tanye..then pi umah ghazi lak..kt umah ghazi mkn laksa kelate..hari tu kami mkn je. sebenarnya umah awe kt kelate x der org duduk. parent dia ade 2 umah. so umah kt kotabharu x der org so kami kene berdikari cari makan sendiri. x sangka rezeki kami murah kt kelate coz ade sahaja yg ajak ke rumah untuk mkn. kalo dihitung 2 kali je mkn kt luar.

then ahad malam isnin pi wakaf che yeh. igt nk pi shopping and beli mknn sikit. tetiba sahaja terima SMS dari cikgu Khomah. cg khomah cakap lepas. alhamdulillah. terus call my mum. lega hati bila dah tahu.

walaubagaimanapun, sgt sedeh dpt tahu ada yang tidak lepas. ya memang betul mungkin sedeh yg kita rasa and mereka rasa x sama. tapi kami amat faham apa yang mereka rasakan. tapi jgn mudah putus asa. akan ada lagi halangan dan ujian di hadapan.

sebenarnya rasa takut juga hadapi kegagalan. saya percaya dan masih berpegang pada prinsip ini bahawa memang hidup ini bagaikan roda. akan ada satu masa kita akan berada di bawah. tapi kita hendaklah sabar dan tabah ketika kita hadapi hari itu. memang mudah kita ucapkannya tapi tidak tentu kita bleh menghadapinya atau tidak yang hanya kita boleh lakukan hanyalah berdoa.

all in all, trip ako kali ini sangat seronok dan susah dilupakan kerana pelbagai kenangan manis and kenanagn pahit. ini kerana terdapat perasaan gembira dan sedeh, benci dan sayang, rindu dan pelbagai perasaan yang bercampur baur. cuma perasaan cinta sahaja tak ada lagi..heheheheh..

0 comments: